Dezvoltarea Personală Unificatoare în cadrul grupului experienţial reprezintă o metodă inedită şi eficientă de asistare şi stimulare a copilului în procesul de maturizare. Tehnicile expresiv-creative aplicate la grupul atat de preşcolari cat si de scolari, se află în perfect acord cu nevoile principale ale acestei vârste: nevoia de joc, nevoia de interrelaţionare, nevoia de acţiune şi de mişcare, nevoia de concret, nevoia de afirmare şi nu în ultimul rând, nevoia de confirmare din partea celorlalţi. Sentimentul apartenenţei la grup, al acceptării necondiţionate, încurajează autenticitatea fiecărui copil, deschiderea faţă de sine şi faţă de ceilalţi. Copilul se va simţi apreciat aşa cum este el, confirmat şi valorizat. Va deveni mult mai conştient de sine, mai implicat şi mai dispus să adopte noi atitudini, conduite şi comportamente, fără a se teme de eşec sau de judecata celorlalţi. Desenul, jocul, mişcarea, metafora, fantezia ghidată, dansul, muzica, pictura, modelajul, colajul şi dramatizarea îl dezvoltă pe copil in toate planurile sale psihice: senzorio-perceptiv, motric, motivational-afectiv şi cognitiv.Toate aceste activităţi formative vor îmbrăca o haină ludică, cu atât mai mult cu cât jocul reprezintă un factor motivaţional important la această vârstă. Grupurile de dezvoltare personala au ca scop atingerea următoarelor obiective majore centrate pe: pe modalitatea copilului de adaptare la grup, pe creativitate si spontaneitate, pe exprimare corporala, pe imaginea de sine si autonomie, pe competente emotionale si sociale.
autor: psih. Laura Trifu
Cuprins: