Image module

Dezvoltare Personala Pentru Copii Prin Programul PsihoArmonie

Centrul PsihArt organizeaza un program unic de workshop-uri dedicate dezvoltarii personale a copiilor ce are ca scop optimizarea relatiilor interpersonale, stimularea creativitatii si a spontaneitatii, facilitarea exprimarii emotionale si a expresivitatii corporale, incurajarea autonomiei si cresterea increderii in sine, precum si antrenarea competentelor sociale.

Programul „PsihoArmonie de dezvoltare a personalitatii copiilor” este organizat în module. Programa în decursul unui an este de 3 module, fiecare modul având cate 11 sedinte  desfasurate saptamanal , pe parcursul a 3 luni.

Module:

Programul ``PsihoArmonie`` se desfasoara pe parcursul a 2 ANI , cuprinzand 6 module.

1

SUNTEM EXPRESIVI EMOTIONAL SI CORPORAL, INCREZATORI IN SINE!

Ne propunem sa initiem dezvoltarea personalitatatii copilului, creand o punte de contact intre „corp” si „emotii”. Copilul va conștientiza propriile trairi, va invata sa le exprime adecvat, ajungand astfel sa gestioneze intr-un mod sanatos conflictele interioare specifice varstei. Aceasta congruentata intre „corp” si „minte” va avea ca efect
crearea unei imagini de sine pozitive, precum si cresterea increderii copilului în resursele proprii.
2

SPONTANEITATE SI CREATIVITATE IN TOT CEEA CE INTREPRINDEM!

Mai constient de propria persoana si mai increzator în sine, copilul va fi încurajat sa dea frâu liber imaginației si sa se exprime (prin desen, dans, colaj, modelaj, jocuri de rol, povesti de grup, instrumente muzicale, voce, etc.) într-un mod cât mai personal. Apelând la tehnici specifice (atât artterapeutice, cât si dramaterapeutice) terapeutii
vor stimula spontaneitatea copilului, încurajând si valorizând fiecare manifestare creativa a acestuia. Creativitatea presupune flexibilitate în raport cu cerintele mediului, iar un copil flexibil si încrezator în sine are mai multe sanse de a face față cât mai eficient si mai sanatos mediului în care se afla. Crearea unei imagini de sine pozitive, precum si cresterea încrederii copilului în resursele proprii.
3

CREAM RELATII SI LE INTRETINEM COMUNICAND ASERTIV!

Copilului i se vor oferi contexte in care sa experimenteze noi modaliatati sanatoase de relationare atat cu cei de
varsta sa, cat si cu figurile investite cu autoritate (parinti, profesori, etc.). Comunicand asertiv, copilul va reusi sa solutioneze conflicte care in mod inerent pot aparea într-un grup. Libertatea in exprimare si in manifestare acordata de catre terapeuti, va stimula capacitatea de adaptare a copilului, ajutandu-l sa faca fatata situatiilor dificile sau frustrante intr-un mod cat mai spontan si creativ.
4

LIBERTATEA DE EXPRIMARE, LIBERTATEA DE A FI – Play Therapy

(ludoterapie ghidata de copil)
Le oferim copiilor posibilitatea de a se manifesta liber. Fiecare isi va creea propriul joc, cu sprijinul terapeutilor si al grupului. Jucanu-se, copilul exteriorizeaza sentimente, nevoi, temeri si dorinte, in mod spontan si fara constrangeri.
5

SIMTIM, IMPARTASIM SI ACTIONAM IMPREUNA

(sedinte cu parinti si copii)
Va vom incuraja, stimula si provoca sa simtiti impreuna emotii si sentimente, sa va dati voie sa explorati reactii spontane. Va vom sprijini sa va observati si sa le gestionati. Veti actiona si creea impreuna, redescoperind bucuria de a fi copil, alaturi de cel mic.
6

PARINTI JUCAUSI COPII FERICITi!

(sedinte cu parinti copii)
Ati observant vreodata ca alegem pentru copiii nostri in special jocurile care antreneaza competentele cognitive? Haideti sa experimentam TOATE jocurile dragi celor mici, pentru ca si noi, cei mari, putem invata de la ei. Participarea la acest modul va ajuta sa deveniti mai disponibili si mai liberi atunci cand va jucati.

Obiective:

Grupurile de dezvoltare personala au ca scop atingerea unor categorii de obiective majore: centrate pe dinamica de grup, pe creativitate si spontaneitate, pe exprimare corporala, pe autonomie, pe imaginea de sine, pe competente emotionale si sociale.

Obiective centrate pe dinamica de grup:
Crearea unui spatiu securizant, in care sa stimulam autonomia si increderea in propriile puteri. Este importanta constientizarea grupului ca intreg, intarirea sentimentului de apartenenta la grup, centrarea intregului grup pe rezolvarea impreuna a unei sarcini, crearea coeziunii de grup, antrenarea spiritului de echipa, stimularea cooperarii.
Obiective centrate pe creativitate si spontaneitate:
Activarea, stimularea si optimizarea creativitatii si imaginatiei. Pentru a atinge aceste obiective, ne-am centrat pe abilitatile factoriale: fluiditate, flexibilitate, originalitate si elaborare. Activarea si stimularea spontaneitatii
Obiective centrate pe imaginea de sine:
Cladirea unei imagini de sine stabile, pozitive si corecte. Activarea si stimularea increderii in resursele proprii, in propriile idei, initiative.
Obiective centrate pe exprimare corporala:
Focalizarea atentiei asupra propriului corp, prin exercitii corporale. Activarea si adaptarea eului corporal, stimularea si manifestarea corporala imaginativa. Activarea si stimularea exprimarii si expresivitatii corporale.
Obiective centrate pe competente emotionale:
Stimularea abilitatii de a trai, exprima emotiile (constientizarea trairilor emotionale, transmiterea adecvata a mesajelor cu incarcatura emotionala, incurajarea manifestarii empatiei), intelegerea si recunoasterea emotiilor (identificarea pe baza indicilor non-verbali, denumirea, intelegerea cauzelor si consecintelor emotiilor) si reglarea emotionala. Dezvoltarea capacitatii de a oferi suport empatic, stimulativ, in relatiile interpersonale.
Obiective centrate pe competente sociale:
Ati observant vreodata ca alegem pentru copiii nostri in special jocurile care antreneaza competentele cognitive? Haideti sa experimentam TOATE jocurile dragi celor mici, pentru ca si noi, cei mari, putem invata de la ei. Participarea la acest modul va ajuta sa deveniti mai disponibili si mai liberi atunci cand va jucati.
Obiective centrate pe autonomie:
Stimularea dezvoltarii spatiului personal si incurajarea individualitatii.

Testimoniale